کد خبر: 1227111
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
عضو مجمع نمایندگان لرستان در گفتگو با «جوان» مطرح کرد

 جوان آنلاین: عضـو مجـمـع نمایندگان‌لرستان معتقد است: جلوگیری از فرار‌های مالیاتی، اعطای هدفمند مشوق‌های موجود و همچنین تعریف مشوق‌های سرمایه‌گذاری جدید برای جلب مشارکت مردم در داخل شهر‌ها و اعطای معافیت صددرصدی جهت سرمایه‌گذاری در مناطق کمتربرخوردار از جمله مباحث مورد اشاره لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم است که خروجی آن به تحقق نظام مالیاتی عادلانه‌تر و توسعه سرمایه‌گذاری خرد مردمی در بخش مولد اقتصاد منتج خواهد شد. 
محمدرضا مبلغی، عضو مجمع نمایندگان لرستان در گفتگو با «جوان» با اشاره به ویژگی‌های لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم و ضرورت بررسی این لایحه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه مالیات مستقیم می‌تواند در راستای مشارکت مردم در اقتصاد گام مؤثری بردارد. این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مباحث مالیاتی از جمله مباحث مهم اقتصاد قلمداد می‌شود، گفت: ما همواره نقایصی در راستای اخذ مالیات از افرادی که بیشتر سزاوار پرداخت مالیات هستند، داشته‌ایم و معمولاً مالیات را کارمندانی که تقریباً در سطح بالایی نیستند، پرداخت می‌کنند. 
وی تأکید کرد: به واقع مالیات‌دهندگانی که باید مالیات بپردازند، یعنی کسانی که سزاوار پرداخت مالیات هستند، معمولاً از این چرخه جا مانده‌اند و از این افراد مالیات گرفته نشده است. مبلغی با بیان اینکه ما برای رفع معضلات مالیاتی کشور نیازمند لایحه‌ای جامع در این بخش هستیم، ادامه داد: در این لایحه باید معافیت‌های مالیاتی و هوشمندانه برای تولید مدنظر قرار گیرد که ظاهراً دولت چنین لایحه‌ای را به مجلس شورای اسلامی ارائه داده است. عضو مجمع نمایندگان لرستان تأکید کرد: این لایحه می‌تواند برای برخی از سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در مناطق کمتربرخوردار دارند، معافیت مالیاتی اعطا کند تا این معافیت مشوقی جهت سرمایه‌گذاری در مناطق کمتربرخوردار شود چراکه ما باید مناطق کم‌برخوردار را به مناطق برخوردار نزدیک کنیم، با این حال این موضوع هم ظاهراً در این لایحه به درستی مدنظر قرار گرفته است که می‌تواند مؤثر قلمداد شود. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش مالیات بر عملکرد تولید از ۲۵ به ۱۵درصد در لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم بیان کرد: این امر هم می‌تواند امر مؤثری محسوب شود. 
وی تأکید کرد: لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم مثبت قلمداد شده است و باید در جلسات کارشناسی مجلس چکش‌کاری شود، همچنین مجلس باید به سرعت به این مبحث ورود کند تا به اصطلاح در این رابطه مصوبات خوبی مدنظر قرار گیرد. این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جلوگیری از فرار‌های مالیاتی، اعطای هدفمند مشوق‌های موجود و همچنین تعریف مشوق‌های سرمایه‌گذاری جدید برای جلب مشارکت مردم در داخل شهر‌ها و اعطای معافیت ۱۰۰درصدی جهت سرمایه‌گذاری در مناطق کمتربرخوردار از جمله مباحث مورد اشاره لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم است که خروجی آن به تحقق نظام مالیاتی عادلانه‌تر و توسعه سرمایه‌گذاری خرد مردمی در بخش مولد اقتصاد منتج خواهد شد. وی تصریح کرد: در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، تمرکز اصلی بر اصلاح قوانین مالیاتی مبتنی بر توجه به تسهیل سرمایه‌گذاری مولد بوده است. 
مبلغی با بیان اینکه مالیات‌های بالای تولید، نبود انگیزه برای توسعه زنجیره ارزش و مالیات سنگین بر کار افراد، مانع جهش تولید و سرمایه‌گذاری خرد مردم در اقتصاد مولد شده است، گفت: به منظور رسیدگی به این موضوعات و ارتقای رشد اقتصادی، لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم ایران با اقدامات متعددی با هدف تقویت تولید و ترویج سرمایه‌گذاری در اقتصاد مولد ارائه شده است که در همین راستا نیز باید مجلس سریعاً نسبت به تصویب و نهایی‌کردن این لایحه دولت و اجرایی‌کردن آن اقدام کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار